Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Preview:

Touch My Katamari


Door Joni Philips op 25-01-2012 om 07:55
Bron: Gamed

In 2004 verraste Namco Bandai met Katamari Damacy, een PlayStation 2 titel ontwikkeld door Keita Takashi en tien collega-studenten. Dankzij een ijzersterk concept werd de game een cult-hit, en Namco Bandai liet de game uitgroeien tot een ware franchise.

Na het PlayStation 2-exclusieve vervolg We Love Katamari kregen ook de PlayStation Portable, de iPhone, de PlayStation 3 en de Xbox 360 elk een eigen deel in de serie. Met de PlayStation Vita launch maakt de serie ook de overstap naar die handheld, in de vorm van Touch My Katamari waarin we opnieuw een knotsgek avontuur beleven met de King of All Cosmos en zijn zoon, de Prince. Door zijn creatie van de sterren en de planeten is de King of All Cosmos natuurlijk zeer populair, met name omdat hij de sterren zo heeft aangepast dat de Aarde een prachtig uitzicht heeft. De wereld beschouwt hem zelfs als de coolste persoon ter wereld omwille van deze feiten, een titel die hij absoluut wil behouden. Hij en hij alleen zal de coolste zijn.


Wanneer op een dag een willekeurige familie vertelt dat de plaatselijke schooldirecteur even cool is als de King of All Cosmos, schiet hij dan ook in paniek. Zelf het probleem oplossen doet hij echter niet, dat laat hij over aan de Prince die opnieuw Katamari’s moet gaan maken die getransformeerd kunnen worden in sterren. De game gaat hierbij opnieuw gepaard met de gekke humor die we gewoon zijn uit eerdere delen van de serie. Alles wordt namelijk in het belachelijke getrokken, met name de King of All Cosmos komt zeer grotesk over in zijn speeches en zorgt zo voor één van de charmes van de serie. Het is een soort absurde humor die alleen maar afkomstig kan zijn uit Japan en die ongetwijfeld bijdroeg aan het succes van de franchise.

Tegelijk speelde ook de gameplay een grote rol, deze is namelijk eenvoudig op te pikken, maar toch verslavend. De Prince belandt in verschillende kleine levels – kleiner dan in vorige delen zodat de missies sneller gedaan zijn, wat ideaal is voor een handheld – waar hij begint met een kleine bal waarmee hij andere items kan oppikken om zijn bal groter te maken. Je moet simpelweg verder gaan met het oppikken van kleine items tot je de gewenste limiet hebt bereikt. Het oppikken hiervan gaat natuurlijk niet te gemakkelijk, de Katamari kan geen items oppikken die te groot zijn. Ze moeten net iets kleiner zijn dan de bal zelf, om grotere items te veroveren zul je dus eerst je bal groter moeten maken en tot die tijd de grotere items ontwijken.


De besturing blijft hetzelfde als in vorige delen, je dient beide analoge sticks tegelijk te gebruiken. Met de rechter stick duw je rechts, met de linker links. Vooruitgaan doe je dus door beide sticks in te duwen; draaien door één van de twee te gebruiken. De motion-sensoren worden spijtig genoeg niet gebruikt binnen de PlayStation Vita versie. Met de Vita versie worden wel nieuwe functies geďntroduceerd, welke je de touchpad laten gebruiken. Zo kun je de Katamari uitrekken tot een lange disc om meer items tegelijk op te pikken of samen te drukken tot een smalle, hoge vorm. Deze nieuwe opties zorgen ongetwijfeld voor nieuwe mogelijkheden welke we mogen ontdekken vanaf 22 februari. Dan zullen we ook weten of Touch My Katamari even leuk is als voorgaande Katamari delen.


08:20  Asura's Wrath
07:43  The Jak and Daxter Trilogy in februari
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Touch My Katamari
Type:
Game
Releasedatum:
22-02-2012
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media