Afgelopen mei wist Star Trek: The Game zeker niet de indruk achter te laten die de films wel deden, ook J.J. Abrams was niet blij met de 30-score die wij aan de game gaven.
Nee, de regisseur van de films gaat niet in de verdediging, in plaats daarvan zegt hij dat de kwaliteit van de game hem emotioneel pijn deed. Het is volgens hem niet alleen een beschadigde game, maar schaadt tevens de reputatie van zijn laatste film, Star Trek Into Darkness.
In gesprek bij de DVD lancering van de film geeft Abrams aan dat zijn team al eerder uit het project stapte omdat ze zagen dat het niet ging werken. Het bleek geen waarschuwing te zijn voor de ontwikkelaar die hun werk vervolgde.
quote: “To me the video game could have been something that actually really benefitted the series and was an exciting, fun game with great gameplay and instead it was not and was something that I think, for me emotionally it hurt, ‘cos we were working our asses off making the movie and then this game came out and it got, this isn’t even my opinion, it got universally panned and I think that it was something without question that didn’t help the movie and arguably hurt it.”
Ondanks deze negatieve ervaring ziet Abrams nog altijd potentie in de samenwerkingen tussen een game en een film, mits ze goed worden uitgewerkt. Tegelijkertijd beseft hij zich dat veel van dit soort producties vaak eindigen in een teleurstelling.
Momenteel werkt de regisseur samen met Valve aan meerdere projecten, waaronder films rondom Half-Life en Portal. Hij vertelt hierover dat ze de projecten vanaf nul beginnen en daarbij niet kijken naar wat er eerder gebeurt is. Het gaat er hierbij niet om of het een game, een boek, een film of een liedje is, wanneer je een nieuw pad bewandeld moet je volgens hem vanaf nul beginnen en het zien als een nieuw product.
|